Film vagy más tévéműsor megtekintése során sokakat rendkívül bosszant, hogy bizonyos időközönként a szolgáltató megszakítja az adott műsort, és hosszú perceken keresztül a reklámoké, hirdetéseké lesz a képernyő. Éppen ezért sokan el is kapcsolnak, így a hirdetések nem érnek célt.
A keresőmarketing célja az, hogy a valamilyen terméket népszerűsítőknek, forgalmazóknak segítsen olyan embereket elérni, akikből majd felhasználók, vásárlók lehetnek. Hogyan teszi ezt? Keresőoptimalizálás és hirdetések segítségével.
A kattintás alapon fizetett hirdetések előnye, hogy a segítségükkel azokat lehet elérni, akik az interneten az adott témában keresnek. Ki lehet azt is választani, hogy milyen célcsoportra irányul a hirdetés, például kor, nem, nemzetiség, lakhely szerint.
Magának a hirdetőnek nem jelent hatalmas kiadást, hiszen aszerint kell fizetnie, hogy hányan kattintanak rá a hirdetésére. A keresőmarketing ezen szolgáltatásának köszönhetően olyanokat is el lehet érni, akiket más módszerekkel teljességgel lehetetlen lenne.